Мацялко Валентина

заслужена артистка України
Афіша актора
Репертуар
Вистава
Роль
Опис

Народилася 30 травня.

Освіта:
– Дніпропетровське державне театральне училище, 1989-1993 рр. навчання, викладачі з майстерності актора Валентина Батуринець, Володимир Божко, Неля Пінська;

– Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені Івана Карпенка-Карого, 1998-2003 рр., кафедра театрознавства, керівники курсу – Анна Липківська, Сергій Васильєв.

З 5 травня 1996 року актриса Національного академічного українського драматичного театру імені Марії Заньковецької.
Валентина Бондар-Мацялко співпрацювала з Львівським телебаченням: була ведучою програми «Декори», читала новели Ірини Вільде та вірші Ліни Костенко.
Валентина Мацялко діяльна в громадському житті Львова й області, неодноразово відзначалася Львівською ОДА почесними грамотами різних років. Заслужена артистка України з 4 березня 2016 року.

Маючи вдячні природні дані (виразна фактура, музикальність, голос), акторський досвід, працездатність та відповідальність, легко й природно увійшла до репертуару театру. Фаховий поступ, помічений режисурою, дав можливість підвищувати рівень завдань у провідних ролях, що додатково вимагають від драматичної артистки ще й музичних здібностей: Шаріка («Шаріка») та Ксеня («Гуцулка Ксеня») – Я. Барнича; Сона («Ханума» А. Цагарелі), Сільва («Сільва» І. Кальмана), Наталка («Наталка Полтавка» І. Котляревського) – їх успішне виконання В. Мацялко не залишали байдужими українського, й не лише, глядача.
Зростання ролей за обсягом та значенням, розуміння й ретельне виконання режисерських завдань, стримання інтелігентна манера виконання спричинили дедалі різноманітнішу зайнятість у виставах різних постановників: Марія (Неаполь – місто попелюшок» Н. Ковалик), Олімпія (Дама з камеліями» А. Дюма-сина), Олена («Вода життя» В. Шевчука), Душа («Державна зрада» Р. Лапіки), Тетянки («У неділю рано зілля копала…» О. Кобилянської), Оксани («Доки сонце зійде, роса очі виїсть» М. Кропивницького), Рити («Циліндр» Е. де Філіппо), Стеха («Назар Стодоля» Т. Шевченка) та багато інших. Роботи актриси свідчать, що її професійна репутація артистки базується, крім природного обдарування, на творчій ініціативності, наполегливій праці над собою, глибокому драматизмі, відчутті жанрової природи твору і ролі, увазі до слова на сцені.

Публікації: газета «Високий замок» від 3 гр. 2007 р. «Прем’єра сезону – «Браво!» для заньківчанської «Сільви», автор – Т. Козирєва; журнал «Дзвін : Мистецька палітра» – «Валентина… Людина, акторка, особистість», автор М. Дітчук; газета «Львівська пошта» – «Іван був для мене ангелом-охоронцем» 29 лип.2010 р., автор В. Шурин; газета «Високий замок» від 30.07.2002 р. «Інколи я є повною протилежністю своїх героїнь» автор Л. Пуляєва.; газета «Високий замок» червень 2002 р. «Такі драматурги. Як Кропивницький, повинні бути у репертуарі театру», автор Л. Пуляєва, газета «Високий замок» вересень 1999 р. – «Українські попелюшки, чи італійські принцеси» автор Л. Пуляєва. ? та значенням, розуміння й ретельне виконання режисерських завдань, стримання інтелігентна манера виконання спричинили дедалі різноманітнішу зайнятість у виставах різних постановників: Марія (Неаполь – місто попелюшок» Н. Ковалик), Олімпія (Дама з камеліями» А. Дюма-сина), Олена («Вода життя» В. Шевчука), Душа («Державна зрада» Р. Лапіки), Тетянки («У неділю рано зілля копала…» О. Кобилянської), Оксани («Доки сонце зійде, роса очі виїсть» М. Кропивницького), Рити («Циліндр» Е. де Філіппо), Стеха («Назір Стодоля» Т. Шевченка) та багато інших. Роботи актриси свідчать, що її професійна репутація артистки базується, крім природного обдарування, на творчій ініціативності, наполеглевій праці над собою, глибокому драматизмі, відчутті жанрової природи твору і ролі, увазі до слова на сцені.

РЕПЕРТУАР

 

  • «У неділю рано зілля копала…» О. Кобилянська – Тетяна
  • «Два кольори» Д. Павличко – читання, спів
  • «Ханума» А.Цагарелі – Сона
  • «Мріє, не знадь» Леся Українка – художнє читання
  • «Доки сонце зійде, роса очі виїсть» М. Кропивницький – Оксана
  • «Івона, принцеса Бургундська» В. Гомбрович – Іза
  • «Мила моя, люба моя…» О. Огородник – Наталя
  • «Неаполь – місто попелюшок» Н. Ковалик – Марія
  • «Державна зрада» Рей Лапіка – Тополя
  • «Анатоль» А. Шніцлер – Емілія
  • «Оргія» Леся Українка – Єфрозіна
  • «Наталка-Полтавка» І. Котляревський – Наталка
  • «Гуцулка Ксеня» Я. Барнича – Ксеня
  • «Андрей» В. Герасимчук – Кароліна
  • «Шаріка» Я.Барнич – Шаріка
  • «Микита Кожум’яка» О. Олесь – королівна
  • «Житейське море» І. Карпенко-Карий – Надя
  • «Вісім люблячих жінок» Р. Тома – Луїза
  • «Дім Бернарди Альби» Ф. Г. Лорка – Амелія
  • «Валентин і Валентина» М. Рощин – Діна
  • «Кафедра» В. Врублевська – Білкун
  • «Сільва» І. Кальман – Сільва
  • «Два дні… Дві ночі…» Б.Ревкевич В.Шекспіром – Вельма
  • «Дама з камеліями» А. Дюма – Олімпія
  • «Полліанна» Е. Портер – комітет «Жіноча допомога»
  • «Любов і сльози» О. Мардань – Тамара
  • «Вода життя» В. Шевчук – Олена
  • «Назар Стодоля» Т. Шевченко – Стеха
  • «Блакитна троянда» Леся Українка – Олімпіада Іванівна Колчевська;
  • «Ісус, син Бога живого» Василь Босович – Молода
  • «Циліндр» Е. де Філіппо – Рита
  • «Різдвяна ніч» М. Старицького за М. Гоголем – Стеха
  • «Жіночий дім» З. Налковської – Текля Белська
  • «Украдене щастя» І. Франка – Санда

 

«Труффальдіно з Бергамо» Карло Гольдоні – Бек-вокал;

«Сватання на Гончарівці» – Дівчата;

«Марія Заньковецька» Іван Рябокляч – Агата Боярська;    Студенти, актори, селяни, музики;

«За двома зайцями» – Марта, бублейниця;

«Перед заходом сонця» Г. Гауптман – Оттілія, його дочка;

«Мазепа» Юліуш Словацький – Амелія;

«Концерт оркестру театру» – Солісти;

«Пітер Пен: Нова історія» – Діана Дарлінг, Віола;

«Фредерік або Бульвар злочинів» – Манірниця, артистка другого плану;

«Сатисфакція» – Нерісса, її служниця;

Наші партнери
© 2022 ТЕАТР імені Марії Заньковецької.