Нова вистава йде відразу на трьох сценах
Катерина Сліпченко
У виставі діють: Орест Гарда, Степан Глова, Орест Огородник (Омелько Кайдаш), Альбіна Сотнікова, Ірина Швайківська, Олександра Гуменецька (Маруся Кайдашиха), Василь Баліцький, Володимир Пантєлєєв, Артем Слюсаренко (Карпо), Ірина Романчук, Єлизавета Цілик, Олександра Мироненко (Мотря), Іван Білаш, Ігор Возьний, Ярослав Дерпак (Лаврін), Дарина Федина (акторка грала Мелашку й у відомому серіалі «Впіймати Кайдаша»), Шорена Шонія, Оксана Галів (Мелашка).
Художниця вистави – Анна Шкрогаль, пластичне рішення – Юрій Радіонов. Чимало народних пісень у виставі допомагала втілити Яся Саєнко, їх співають актриси театру.
Вистава чудово продовжує шлях театру до змін. Хоча вона не завжди утримується на рівні доброго смаку, часом зриваючись у надмірне комікування, такий собі стендап, її загальна побудова, акторська гра, а головне – спроба нового прочитання добре відомого класичного твору є цікавими та вартими глядацької уваги. Так що нічого дивного, що на серпневі вистави театр продав усі квитки.
Рух від пекла до раю, від повної роз’єднаності до щасливого співіснування глядачі проходять разом з героями, вивчаючи той втрачений рай. Що ж треба було зробити, якими бути, щоб опинитися у пеклі в масках пекельних цапів?
Під час підготовки вистави актори мали завдання розповісти свої власні історії та поєднати їх з тим, що вони знають та уявляють про персонажа. Може тому актори так вільно та так природньо почувалися в своїх образах. Цікаво поспостерігати виставу у розвитку, щоб побачити як далі імпровізуватимуть актори та як і надалі руйнуватиметься невидима стіна між публікою та акторами.
При всіх незначних недоліках (хтось може навпаки сприйматиме їх як принади) початок нового сезону вийшов цікавим. Без сумніву театр намагається і далі відкривати не лише нові локації, а й нові форми існування. А це завжди цікаво й непросто.
А що далі?
Упродовж нового театрального сезону у театрі запланували 14 прем’єр, відновлення вистави, співпрацю з українськими та закордонними режисерами, гастролі в Україні, Молдові, Польщі тощо.
Вже у вересні на великій сцені театру відбудеться постановка мюзиклу «Чарлі і шоколадна фабрика» Роальда Дала в українському перекладі Віктора Морозова. Команда театру тривалий час вела переговори із правовласниками, щоб мати змогу поставити мюзикл вперше в Україні. Режисерка Наталія Сиваненко та художниця Юлія Заулична обіцяють виставу для всієї родини. Прем’єра запланована на 21-22 вересня.
Восени у Національному театрі імені Марії Заньковецької планують відновити покази «Тригрошової опери» Бертольда Брехта й Курта Вайля у режисурі Максима Голенка, постановка якої відбулася ще у 2021 році.
Головний режисер театру Давид Петросян готує прем’єру наприкінці року за комедією Едмона Ростана «Сірано де Бержерак» на великій сцені театру. А от на сцені Стрих, яка була відкрита минулого року дебютуватиме режисер Дмитро Сухолиткий-Собчук, відомий за роботою над фільмом «Памфір». Це буде його перша робота на театральній сцені.
У другій половині сезону відбудуться постановки у режисурі Сергія Маслобойщикова, Максима Голенка, Богдана Ревкевича, Вероніки Літкевич та ін. Знаковим проєктом буде співпраця з німецьким режисером Яном Гоклем та його командою, що об’єднує митців з Австрії, Німеччини та України. Постановка на великій сцені театру буде торкатися творчості австрійського письменника єврейського походження Йозефа Рота, який, як відомо, народився у Галичині. Команда вже розпочала роботу над постановкою, а також відвідувала рідне містечко письменника – Броди.
На трупу театру чекає чимало гастролей. Зокрема, виставу «Буря» за трагікомедією Шекспіра режисерки Оксани Дмітрієвої покажуть наступного літа на Шекспірівському фестивалі у Ґданську (Польща).